<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9035958\x26blogName\x3dGece\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://sebnem.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://sebnem.blogspot.com/\x26vt\x3d49898149766296179', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> Gece Logo Ana Sayfa Profil

Çarşamba, Ağustos 30, 2006

Kız vermek

Nasıl veriyor babalar-anneler kızlarını?

Lisede aynı sınıfta olup da birbirimize pek yüz vermediğimiz o ufak tefek kız vardı ya. Hani bütün hocalar sınıfa ilk geldiklerinde "Setenay ne demek?" diye sorarlardı da o da çok uzatmamak için "parlak ay" der geçerdi ya.. İşte biz o kızla üniversitede aynı bölümde karşılaştık da 4 sene boyunca iyice yakınlaştık ya... işte o çerkes güzelini evlendirdik pazar günü...

Farkında olmadan o kadar çok şey paylaşıyormuşsun ki... Biliyorsun ki değişen bir şey olmayacak, biliyorsun ki damat bey dünyanın en tatlı eniştelerinden, biliyorsun ki kendi evinde oturunca daha bile çok görüşeceksiniz ama yine de evinden çıkarken son kez görürken gelin odasında gözlerin doluveriyor.

Çerkes düğünü yaptılar çerkesliklerine yakışır biçimde. Kız almaya geldi erkek tarafı öncelikle, evin içinde herşeyi ile çok güzel gelin, kız tarafı kahve yaptı getirdi gelin hanıma. Misafir gibi. Sonra "haydi" dediler "vakit geldi". Çerkes gelini isimli bir hüzünlü şarkı ile evden çıktı gelin hanım. Tüylerim diken diken. Annesine bakıyorum, yaşlar sicim gibi... Benimkiler de boşalıyor. Kız sanki düğüne gitmiyor, nedir bu yaşlar?

Sonra gelin odasından çıkarken nikahına 20 dakka kala. Dur dedim seni bir daha gördüğümde evli bir kadın olacaksın bi sarılayım sana... "Sakın" dedi Setenay. Hani tutmaya çalışırsın ya gözyaşlarını tam o sırada biri neyin var der ve boşalıverirsin... Sakın ağlama'yı duyar duymaz başladım ağlamayı. Nikahına 20 dakka kala onu da ağlatmayı başararak...

Alp'i çok sevsem de, ikisinin de çok mutlu olacağına inansam da bir burukluk var içimde... Elin adamı, ne alıyorsun kızımızı yahu... Madem aldın iyi bak... sonsuza kadar, hep mutlu...

(Babam ablamı evlendirdikten çok kısa bir süre sonra kalp krizi geçirdi. O zaman anlamamıştım, şimdi anladım... Beni evlendirirken heyoooo evde kalmamış diye şenlikler yapılacak aslında biliyorum ama yine de içi burulacak birilerinin...)

5 Yorum:

Blogger Gün der ki...

İyi de bana ne oluyor?? Ben de okuyup ağladım...

8/30/2006 06:02:00 ÖS  
Anonymous Adsız der ki...

olmaz öyle şebnemcim
resim de isteriz :)

9/01/2006 06:02:00 ÖS  
Anonymous Adsız der ki...

Merhaba, çok güzel bir anlatımla ifade etmişsin en yakın arkadaşının düğününü. Daha doğrusu onun evleniyor olmasının sende hissettirdiklerini. Baştan sona okurken büyük keyif aldım.
Gözüme takılan birşey oldu bu arada: içi burulmak mı dersiniz siz, yoksa yanlış mı yazdın? Burkulmak diye söylenir bilirim. Ama yerel ağızlarda farklı telaffuz edilebiliyor bazı kelimeler. Eğer öyleyse sorun yok, varsa düzeltmen dileğiyle :)
Takipteyim...

9/02/2006 01:01:00 ÖS  
Blogger Unknown der ki...

annem, babam, dayım.. bi de şebnem işte.. ne paralar saydığım güzelim makyajımı akıtmayı başardınız ya düğünden önce..
bazen tek bir bakış, tek bir hareket söylenecek bi sürü cümleden daha çok dokunur ya.. işte bu tam anlamıyla oydu..
bam telime dokundun kızzz..
yengeç burcumdan şikayetim var!!!

9/12/2006 08:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız der ki...

Bir Çerkes olarak, düğün sırasındaki ortamı hayal edebiliyorum.

Ama bence kesinlikle merak etmenize gerek yok.

Damat bey de Çerkes nasılsa. Gerektiği gibi bakacaktır. Bakmazsa da bakması sağlanacaktır :)

bu arada davetiyeliri de gördüm. çok güzel yapmışlar. Bayıldım desem yeridir. Muhtemelen kendileri çizdiler. çok modern ve orjinal olmuş....

9/24/2006 01:24:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa



eXTReMe Tracker