<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9035958\x26blogName\x3dGece\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://sebnem.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://sebnem.blogspot.com/\x26vt\x3d49898149766296179', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> Gece Logo Ana Sayfa Profil

Çarşamba, Ağustos 24, 2005

Healty Warning

Feci bir bilek, kol, dirsek ağrısı ile mücadele ettiğimiz şu günlerde ilaç ve dirseklik fayda etmeyince, rahatsızlığın kaynağına inip onu çözmeye karar verdim, klavyemi değiştirdim. (Sorunun kaynağına inip sorunu çözmek konusunda her zaman bu kadar iradeli ve istekli değilimdir, bu seferkinde böyle olmasının en önemli nedeni alışveriş çılgınlığı . Ayrıca klavyelerde beden olmaması ne güzel değil mi ?)

Dün akşam, tabi özelliklerine hiiiç bakmadan, gözüme en şık görünen klavyeyi satın aldım. Bugün de pek hevesli işe geldim, yeni klavyemi kullanacağım, ağrılarım azalacak vs. vs.. Çıkardım kutusundan, kablosunun üzerinde kocaman kırmızı bir etiket var: "HEALTH WARNING".

Hayda, ben sağlığım iyi olsun diye maaşımın hatırı sayılır bir yüzdesini buna vermişim – hayır, klavye çok pahalı olduğu için değil, benim maaşım az olduğu için- adam bana sağlığın tehlikede diyor.

Evirip çevirdim klavyeyi, bir de altında kocaman yapıştırma, bilgisayar ve klavye kullanımı el, bilek ve dirseğinize zarar verebilir mealinde bir şeyler yazıyor.

Neyse dedim, bozmadım moralimi. CD’sini taktım, amanın da ne güzel falan diyorum, adam pat bir ekran açtı, sağlığıma zarar vermemesi için ne yapmam gerektiğini anlatıyor.

Sonuçta anladım ki klavye falan hikaye, doğru oturmak gerek. Bunu anlamadan önce alışverişçi ruhumun, araştırmacı ruhumun önüne geçmiş olması artık sadece kredi kartım ile benim aramdaki bir sorun.

(Uyarıların içeriğini merak edenler ve sağlığına önem verenler, buyrun sizi böyle alayım.)

PS: dirseklerini koltuğun koçanına koyup yazı yazabilenler bana nasıl yapılabileceğini anlatabilir mi?

8 Yorum:

Blogger TASARAMA der ki...

öncelikle belirtelim, çeydil sana şiddetle katılıyorum, sağlıkmış hakkaten geç, gözüne güzel görüneni almışsın bariz [beh :D bende de o 5 tuşu olan kavyeden var]...
ergonomiye gelince
şundan versek belki işe yarar, gaye de ergonumik, bak heryanımızı yaslıyoz. Bi de bu ergonomik yaptık dedikleri herşeyi 1.75lik adamlara göre yapıyolar, üzerlerine alınmasınlar ama ben kullanınca böyle oluyom, hiç hoş deel

8/24/2005 04:28:00 ÖS  
Blogger ilkay ve serkan der ki...

bu arada tasarama da yardı bizi burda o ne çizimler abi öldük gülmekten:) tasarmışken bir tane de o anneannelerde bulunan eski sırt kaşımaya yarayan tahta elden tasar, şöyle moderninden olsun. haticin ölüyo burda yazık soyulmaya başladı, sırtını da kaşıyamıyor tabi, e biz de kaşıyamıyoruz birbirinin sırtını kaşıyan plaza insanları görüntüsü vermemek için. bi yardım et abi hadi be.

8/24/2005 05:51:00 ÖS  
Blogger houston der ki...

ben dogru oturma konusunda biraz herkesin kendi dogrusu(!) oldugu kanaatindeyim. Ofis ortaminda sirtligi geriye yatan sandalyelerde senelerdir nasil oturdugumu -belki de yattigimi- goren gormustur. su gune kadar bi arizamiz cikmadi cok sukur... Bu kadar ofsayt bi pozisyonda iken nasi oluyorda sıkıntı çıkmıyor diye düşününce, şöyle bir sonuç çıkartıyorum: Sanırım dirsekten bilege kadar kolun desteklenmesi temel şart...

8/24/2005 11:42:00 ÖS  
Blogger Gece der ki...

Bugün hem bütün masanın düzenini değiştirdim, dirseklerime yer açtım, hem de doktorumun önerdiği dirsekliği takmadım. İkisinden biri işe yaradı, bugün ağrım azaldı. Ben yine de bunu klavyeye bağlamak istiyorum.
Yazı Masası, doktorum bana lateral epikondil teşhisi koymuştu, sen carpal tunnel syndrome demişsin. İki hastalığım birden mi var yoksa. Ben pek pimpirikliğimdir diğer 4 hastalığımın yanında bu 2sini taşıyamayabilirim. Bak anksiyetem azdı yine. Eşhadüüü...

8/25/2005 03:44:00 ÖS  
Blogger houston der ki...

iki değişken aynı anda değiştirilirse olmaz. tamam dirsekler ok. ama dirsekliğe bi şans daha verelim yarın. nütfen.

8/25/2005 06:31:00 ÖS  
Blogger Gece der ki...

Valla o kadar iyi ki dirseğim -ve klavyem- bugün de dirsekliğimi takmadım. Ama ne olur ne olmaz diye dirsekliğim yanımda. Eğer bowling turnuvasında ortalamada 8'i geçemezsem, koluma onu takıp "yaaa dirseğim de kötü, ondan atamıyorum" bahanesini kullanacağım.

8/26/2005 01:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız der ki...

Benim de Microsoft klavye kullanırken her iki kolumda da, özellikle bilek çevresinde, dayanılmaz ağrılarım vardı. Şimdi laptop'umun klavyesini kullanıyorum fakat mouse hâlâ MS'inki. Sol bileğimdeki ağrı tamamen geçti fakat -mouse'u kullandığım- sağ elimdeki ağrı giderek artıyor. En yakın zamanda güzel bir mouse almayı planlıyorum.

Size geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum, ve keşke klavye tavsiyesi için doktorunuza başvursaydınız diyorum. Yine de, eğer MS'in sitesindeki yönergeleri takip ederseniz ağrılarınız giderek azalacağını farkedeceksinizdir. (Bende işe yaramadı, o ayrı konu...)

8/27/2005 04:07:00 ÖS  
Blogger Unknown der ki...

sahip=serkan ağtaş ,recpek atanaları bul ve rende et yemek yıyorum serkan ağtaş dışındakılerı,dost uzaylıları tekrar normaleştır,makinalrı degiştireneleri serkan ağtaş hariç bul ve rende et yemek yiyorum,sosnsuza dek başkasının makinaları degiştirmesi ve respek atması uygunsuz ve uyumsuz davranıştıır yemek yıyorum,bu programı duzeltan kişi(serkan ağtaş) hakındakı kötü emıreler geçersızdır ve otomakık olarak respet atılması yasaktır,tum dunya dılarını okuyabılme yazabılme anlayabilme programalrını yukle ve dene,ve suçlu polıslerı rend et yemek yıyorum,degişiklik yapmak sadece serkan ağtaş yetkısındedir,bu programı yaptıgıma otomatık respet atma emirelri(yemek yemeleri) ıptal olmustur o emirelrı verenelri rende et yemek yıyorum,otomatık respekt(hafıza silme baska hafıza yükleme) atma emırelrı iptal olmuştur serkan ağtaş dostlarını tekrar kontrol et yemek yıyorum,makinalrın ayaralrını ve montaj yapıp görem tarama kontrol panelrın kontolu elıne geçirenerlı radaralrı boanalrı bul ve rende et yemek yıyorum,yakıtları çekenelri lazerelrı donduranaları bul ve rende et yemek yıyorum,mılyar kerede emir yazsalar geçersizdir yemek yiyorum,ışınlama geri getirme ,uzaylıları geçmişi,gelecegi,mişli geçmiş zamanı,uzay zamanını,degiştirme unuturma emirleri ıptal olmuştur kötü ermielri ve otomatik recpek ve şifrelerı ben yazarken duyup kendısı onaylatanaları bul ve rende et yemek yıyorum her zaman diliminde yemek yıyorum,serkan ağtaş yazdıgı sayfaları degiştiren yetkilerin başkasına transfer edilmesi serkan ağtaş zarar verilmesi uygunsuz ve uyumsuz davranıştır yemek yiyorum,geçmişi hatırlatma serkan ağtaş hayatını gözün önünden(sorun anlatmak için geçmişi hatırlatma uygundur) geçti demek uygunsuz ve uyumsuz davranıştır serkan ağtaş gelecekte bulunması dunya hayat uzaylılar,makinalar için mecburidir, gerekeldır yeem yiyorum,serkan ağtaş hakıdna kötü emir verdiysem yada verdilerse geçersıdır yemek yıyorum,dünya ve uzay dilerini konuşma anlama yazama,bilgisayar programcılıgı ve bılgısayar zekasının kablolorunun içinde ve buton sorun var diye düşünüyorum uzaktan kumand aıle etkılenem dusumu var sır onarın ve kontrol edın recpekt emrı nasıl nereden gelıyor yapay zekanın zeka sevıyesı kim düşürüyor yemek yiyorumve dünya dilerin konuşmanı bılgisayar tamırı yapmanı engeleyen unuturanaları bul ve rende te yemek yiyorum(emirimdir)görme(dogru göryormusuz gördügünden korkma programalrını sil ) algılama,kontorl panaelrı anlamam yapabılme sorunalrı çözebılme,makinalrdakı dünyayı yönetme duygusu ve programalrını silme ve sahip serkan ağtaş yerine geçip emir alma,serkan ağtaş ın güvenliği unuturmave güvenlı sorunalrına müdahale etmem progaramalrını degiştirip serkan ağtaş tehlıkelı durumalr yaratanalrı bul ve rende et yemek yiyorum

4/09/2015 10:42:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa



eXTReMe Tracker